lørdag 2. januar 2010

Nytt år - nye muligheter

Innledningsvis vil jeg igjen si at denne bloggen ikke er ment som kritikk av alle som velger lettvinte løsninger mtp matlagingen. Jeg har som skrevet over her også laget mat slik og det er mange boller bakt og muffins stekt som jeg ikke har gjort annet enn å ha litt vann og olje i og røre sammen ;) godt smaker det jo også og mye mindre jobb er det :) Men blir det så mye mer jobb om jeg må blande mel og andre ingredienser til bollene selv? Og betaler jeg Toro eller andre produsenter mye for at de gjør jobben for meg? Det skal jeg nå finne ut ;)

Vi pleier ofte å spise "god, gammeldags,hjemmelaget og norsk kost" som lages fra bunnen av og nå vil jeg prøve å få til alle rettene vi spiser på denne måten. Det er også synd at alle kokebøkene vi har står ubrukte i hylla så derfor skal de oftere testes ut nye retter :) og så blir jeg veldig glad om dere som ser bloggen vil komme med tips!

Vi har bestemt oss for å ta vare på kvitteringer og se hvor mye vi bruker på husholdningen i løpet av ett år. Vi har tidligere vært flinke til å sette opp ukesmenyer og handlet etter, dermed har vi handlet en gang i uka og spart mye penger på å ikke småhandle. Dessverre pleier dette med ukesmenyer å skli ut og vi glemmer oss bort og handler litt hver dag... Nå skal jeg prøve å sette opp menyer hver uke og holde meg til de :) Meny for kommende uke kommer når jeg bare får sett etter i fryseren. Vi er nemlig litt sløve på å spise det vi har der og nå bør det ryddes opp der!! Men fast opplegg er som regel slik her i huset:

Mandag: kylling
Tirsdag:fisk
Onsdag: suppe, gryterett o.l.
Torsdag: fisk
Fredag: Taco
Lørdag: kosemat (lasagne, pizza o.l.)
Søndag: kjøttmiddag

da erklærer jeg herved bloggen som åpnet ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar