lørdag 2. januar 2010

Kylling med quinoa og røde linser


Lørdagsmiddagen ble bestemt i full fart og ble ganske lettvindt :) Vi grillet en kylling i ovnen og laget quinoa (frø som minner litt om cous cous eller ris på bruksområder) og rødelinser med grønnsaker og krydder. Jeg kokte quinoa`n og linsene før jeg hadde de i stekepanna sammen med løk og mais. Av krydder ble det litt på slump i dag og jeg hadde i spisscummin (gir litt tacosmak) og koriander. Så ble det litt for mye chilli og cayennepepper i (det holder med ca 1 ts men jeg gjorde litt feil) og jeg måtte ha i en boks youghurt naturell og ingefær og søt chutney for å "runde" smaken litt (heter det ikke det da?! Jeg er ikke så dreven på kokkespråket) Vi hadde salat til men den serverte jeg ved siden av så den kom ikke med på bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar