onsdag 13. januar 2010

fargerik mat

Det ble byttet om på fiskemiddagene på ukesplanen. I går ble det fiskegrateng. Jeg hadde en porsjon i fryseren (jeg lager alltid stor form med fiskegrateng når jeg først lager lsik at det blir 2 middager å fryse ned) og for å få litt mer mat ut av denne hadde jeg kokt gulrot i biter og erter oppi før forma gikk i ovnen :) Den ble litt godt stekt men smakte godt ;)

I dag ble det wok og igjen ble det litt forandring da det ble med kylling i stedenfor svinekjøtt (lenge leve latskapen.... kyllingen lå nærmere i fryseren) Det ble kuttet squash, purre, løk, hvitløk, sopp og revet gulrot som gikk i woken sammen med tandoorikrydret kylling. Eggenudler ble kokt og tilsatt til slutt. Det så mye freshere ut før det ble stekt gitt ;) Men dette gikk også ned på høykant.

Da er det snart på tide å planlegge neste ukes middagsmeny. På mandag blir det bakt potet med kylling til. På tirsdag blir det fiskekaker, brun saus, løk og poteter. Onsdag blir det ikke middag da vi dessverre skal i begravelse. Torsdag blir det stekt sei og fredag er tacodag ;) Lørdag er det planer om fyllt loff og søndag blir det sauepølse fra vestlandet.

Jeg har satt alf alfaspirer til spiring og om noen dager kan vi nyte de i salater eller på brødskiva :)

Vi har høner og de blir alltid like glad når det kommer "skrot" til dem. Noen dager er det bare babygrøtrester andre dager er det mer grønnsaksavkapp som i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar