fredag 5. februar 2010

Hjemmelaget fiskepinner

det ble byttet om litt på fiskemiddagen på menyen denne gangen. I går laget jeg fiskepinner for første gang og det ble godt motatt av mann og barn (de er veldig glade i fiskepinner og syns disse smakte bedre enn kjøpepinner)

Enkelt var det også ;) Jeg delte fiskefilet (torsk) i passe stykker (veldig lett å skjære når de er halvfrosne) laget tre skåler til å dyppe i. 1 med hvetemel med muskat, salt og pepper i, 1 med vispet egg og 1 med knust kavring og sesamfrø. Så rullet/dyppet jeg fisken i de tre skålene i samme rekkefølgen som skrevet over her og stekte 3-4 min på hver side ved middel
s varme. Vi hadde enkel salat til og stekte potetbåter. Ble veldig dårlig bilde men....

5 kommentarer:

  1. Så utrolig fine bilder! Det må være mye jobb med to så fine og inspirerende blogger!

    Hjemmelagde fiskepinner er der forøvrig lenge siden jeg har laget.. ser at jeg må kikke litt her også for litt mat-inspirasjon! :)

    God onsdag!

    SvarSlett
  2. Morsom blogg! Her vil jeg gjerne følge med for å få noen tips :)

    Ønsker deg en fin uke videre! klem C

    SvarSlett
  3. Hei, ta en titt innom bloggen min så finner du en liten overraskelse. :-)

    SvarSlett
  4. Håper kanskje du begynner på igjen her. Jeg får lese gamle innlegg så lenge :-)

    SvarSlett
  5. Mmmmmmm ser gott ut!!!
    Ha en bra advent!!!
    Lotta

    SvarSlett