mandag 1. februar 2010

Ukesmeny og pizzarull

Dagens middag skulle vært hjemmelaget pizza med stekt kyllingfilet i biter, pølser, løk, paprika og ost. Enkelt, billig og godt med salat og hjemmelaget guacomole til. Alt var veldig fint helt til jeg hørte et dunk når jeg stod ved oppvaskkummen og ryddet opp etter å ha laget ferdig pizzaen på stekebrettet.... Og midt på gulvet finner jeg stekebrettet (som på mirakuløst vis har klart å ikke tippe rundt og få pizzaen på gulvet) og ved siden av en 11 mnd gammel liten knøttetøtt som ser litt "oisann" ut. I enden av brettet ligger pizzaen i en haug :( Selvsagt er jeg glad for at jenta mi ikke fikk dratt brettet over seg (det stod på kjøkkenbordet) selvom det sikkert hadde gått fint det også. løsningen ble å rulle pizzaen sammen og ha rullepizza til middag ;)


I vinduskarmen står karse og spirer og kan snart smake godt på gulosten på brødskiva :)
Og i går ble det årets første søndagsmiddag! Vi hadde besøk av 2 små gutter og mammaen og pappaen og mange kjøttkaker ble spist opp :)

videre denne uka ser middagsmenyen slik ut:
Tirsdag:Fiske form
Onsdag: pølse i potetstappeform
Torsdag:laks
fredag: taco
Lørdag: besøk, så har ikke bestemt mat enda...
Søndag: bursdagsfeiring med pizzasnurrer

Neste ukes meny:
Mandag: Kyllingsalat
Tirsdag: fiskepinner, potetbåter
Onsdag: hjemmelaget lapskaus
Torsdag: kokt torsk
Fredag: taco
Lørdag: elgkjøtt
søndag: vet ikke helt enda...

1 kommentar:

  1. Du er utrolig flink til det der!!!noen ganger er det så vanskelig å velge middag!!!går lissom i det samme gamle.Men du hva er det jeg ser!!!!KOKT TORSK!!!hva i alle dager har skjedd her:) :) Sist jeg så deg spise torsk,så satt du nesten å grinte.he he he.

    SvarSlett